Ootus (2015)

The Wait
Rež Piero Messina, Itaalia, 2015, 100’

„Ootus” on tugevalt sümbolistlik film, üllatavalt julgete tempo- ning visuaalsete lahendustega kinokunst noorelt andekalt Itaalia režissöörilt Piero Messinalt, kellele see on alles esimene täispikk mängufilm.

Kahel Luigi Pirandello lühijutul põhineva filmi tegevus leiab aset Sitsiilias, kus vaikses külakeses veidi kummituslikus tühjas majas elab Anna, keda kehastab jõulise veenvusega maailmakino üks säravaimaid juveele – Juliette Binoche. Sedasorti minimalistlik psühholoogiline film saabki toetuda eelkõige suurepärasele näitlejatööle ning Binoche teab, kuidas ekraanil kujutada inimhinge erinevaid nüansse. Väärikat partnerlust pakub talle noor Lou de Laage, Anna kadunud poja sõbratari Jeanne’ina.

Filmi võiks lühidalt kirjeldada kui religioosse alatooniga kammerlikku müsteeriumi, mis võimsa maalilise operaatoritööga lahendatult kasutab maksimaalselt ära minimalistliku stsenaariumi ekraanipotentsiaali. See avaldub juba avakaadrites pimedusest kumava Kristuse kuju ümber keerlemisega ning saab lendleva suuruse kaunitel Sitsiilia maastikel. Ei ole samuti juhus, et filmi tegevus toimub ülestõusmispühade eelsel ajal ning kulmineerub tõrvikutuledes protsessiooniga, jättes juba iga vaataja enda vastata, kas oodatakse poja tagasitulekut või ülestõusmist.

Filmil on mitmekesine heliriba, kus kõlab nii elektrooniline indie-popp, Leonard Cohen kui ka Aleksander Knaifeli ja Arvo Pärdi muusika. Ühes filmi maagilisimas ning avatuima tähendusega stseenis kõlab ema ja poja vestluse taustaks „Trisagion”.