Uudised

Pärdi päevad tähistavad helilooja sünnipäeva mitme teose uusversiooniga

01.09.2020

2010. aastal Pärdi pidunädalatest alguse saanud Pärdi päevadega tähistab Nargenfestival septembris Arvo Pärdi 85. sünnipäeva mitme teose uusversiooniga nii helilooja enda kui teiste seades, mis pole varem Eestis kõlanud.

Arvo Pärdi 85. sünnipäeva tähistab Nargenfestival mitme teose uusversiooniga nii helilooja enda kui teiste seades, mis pole varem Eestis kõlanud. Avakontserdil saab kuulda tintinnabuli-stiili sünni algusaegadest pärit teose „Kui Bach oleks mesilasi pidanud …“ uut redaktsiooni Eesti Riikliku Sümfooniaorkestri esituses, arranžeerija Tõnis Kõrvits on andnud kammerlikuma kõla algselt koorile ja sümfooniaorkestrile loodud teosele „Cecilia, vergine romana“ ning uusi seadeid toob Eestisse Saksamaal tegutsev ning mullu oma 50. tegutsemisaastat tähistanud Raschèr Saxophone Quartet.

Festivali kavadesse on toodud Pärdi muusika kõrvale väga eriilmelisi loojaid, nii tekivad sillad nii varasemate ajastute esindajatega, nagu Bach, Beethoven, Brahms, Britten ja Kreek, kui ka praegu tegutsevate heliloojatega, nagu Tulve või Kõrvits.

Juba teist aastat toimub Pärdi päevade raames kontsert ka Laulasmaal Arvo Pärdi keskuses: festivali kunstiline juht Tõnu Kaljuste toob koos Tallinna Kammerorkestri ning Inglise päritolu viiulisolistide Hugo Ticciati ja Priya Mitchelliga keskuse saali Pärdi muusika põnevaid kõrvutusi Benjamin Britteni loominguga ning esimest korda kõlavad keskuse saalis kontserdil Pärdi loomingus märgilised teosed – kahe viiuli kontsert „Tabula rasa“ ja „Cantus Benjamin Britteni mälestuseks“. Enne kontserti tutvustab huvilistele kontserdikava ja räägib oma pikaajalisest kogemusest Pärdi muusikaga Nargenfestivali kunstiline juht Tõnu Kaljuste.

Juubelihooaja lõpetab traditsiooniline sünnipäevakontsert, mis keskendub ainult Arvo Pärdi loomingule. Tõnu Kaljuste juhatusel saab Tallinnas kuulda teost „Cecilia, vergine romana“ Tõnis Kõrvitsa kammerlikumas seades. Kokku saavad ka kaks koori ja kaks orelit, et tuua Eesti publikuni selle ebatavalise koosseisuga harva kõlavad teosed „Statuit ei Dominus“ ja „Peatus Petronius“. Tallinna Kammerorkestri ees teoses „L’abbé Agathon“ soleerib Londonis häälekooli saanud kirgas sopran Maria Listra. Kontserdikava lõpetab Arvo Pärdi loomingu viimase kümnendi peateos, Tõnu Kaljustele Grammy toonud plaadi nimilugu „Adam’s Lament“, milles ühinevad kaks koori ja orkester.

Kontserdid toimuvad 2.–11. septembrini Tallinnas, Tartus, Rakveres, Paides, Raplas, Viljandis, Viimsis, Arvo Pärdi Keskuses Laulasmaal ning juubeliaasta puhul laienevad Pärdi päevad sel aastal esimest korda ka Kuressaarde, Haapsallu ja Pärnusse.

Pood