Rahvusvaheline teaduskonverents „Arvo Pärt: mõttemaastikud“
17.–18. oktoobril 2025 Arvo Pärdi Keskuses
17. oktoober 2025
Christoph Wolff (peaesineja), Harvardi ülikool
Cultural Memory in Music: Reflections on Arvo Pärt’s Concertino Wenn Bach Bienen gezüchtet hätte…
(Kultuurimälu muusikas: arutlusi Arvo Pärdi kontsertiino „Kui Bach oleks mesilasi pidanud …“ teemal)
Leopold Brauneiss, Viini muusika ja esituskunstide kõrgkool
Accent as an Element of the Musical Embodiment of the Word in Arvo Pärt’s Works
(Rõhu osatähtsusest sõna muusikalisel kehastumisel Arvo Pärdi teostes)
Kerri Kotta, Eesti Muusika- ja Teatriakadeemia
Theosis as a development of style and a formal-rhetorical journey in the works of Arvo Pärt
(Theosis kui stiili areng ja formaal-retooriline teekond Arvo Pärdi loomingus)
Mark Tatlow, Göteborgi ülikool
Arvo Pärt’s Mozart-Adagio as musical timescape
(Arvo Pärdi ”Mozart-Adagio” kui muusikaline ajamaastik)
Anu Veenre, Eesti Muusika- ja Teatriakadeemia
Discussing Pärt: Colleagues’ Views on Arvo Pärt’s Music at the Working Meetings of the Estonian SSR Composers’ Union in the Late 1970s
(Arvo Pärt kolleegide pilgu läbi: arutelud Eesti NSV Heliloojate Liidu töökoosolekutel 1970. aastate lõpul)
Toomas Siitan, Eesti Muusika- ja Teatriakadeemia, Arvo Pärdi Keskus
Arvo Pärt and Shifting Modernisms
(Arvo Pärt ja muutuvad modernismid)
Maarja Tyler, Arvo Pärdi Keskus, Eesti Muusika- ja Teatriakadeemia
Expressionist Nekrolog (1960) in the Context of Arvo Pärt’s Work
(Ekspressionistlik „Nekroloog“ (1960) Arvo Pärdi loomingu kontekstis)
18. oktoober 2025
Eero Tarasti (peaesineja), Helsingi ülikool
Arvo Pärt – philosophical and music historical approach to his music
(Arvo Pärt – filosoofiline ja muusikalooline vaade tema loomingule)
Peter Bouteneff, Püha Vladimiri Õigeusu Teoloogiline Seminar
1 + 1 = 1: Reflections from Theology on Tintinnabuli
(1 + 1 = 1: teoloogilisi mõtisklusi tintinnabuli üle)
Peeter Torop, Tartu ülikool
Semiotics of creativity: ante factum and post factum dynamics
(Loovuse semiootika: ante factum ja post factum dünaamika)
Marek Tamm, Tallinna ülikool
One Line, Infinite Meanings: Holistic Thinking in Arvo Pärt and Juri Lotman
(Üks joon, lõpmatud tähendused: holistlik mõtlemine Arvo Pärdi ja Juri Lotmani loomingus)
Joonas Hellerma, Eesti Rahvusringhääling
Blossoms from a Broken Spirit: Reflections on the Philosophy of Modernist Music and the Work of Arvo Pärt
(Õied murtud vaimust: mõtteid modernistliku muusika filosoofiast ja Arvo Pärdi loomingust)
Marie Antunes Serra, Strasbourgi ülikool
Modalities of expressions of the sacred in Arvo Pärt’s and John Tavener’s vocal music in the late 1990 and early 2000
(Pühaduse väljenduslikud modaalsused Arvo Pärdi ja John Taveneri 1990. aastate lõpu ja 2000. aastate alguse vokaalmuusikas)
Kristina Kõrver, Arvo Pärdi Keskus, Tartu ülikool
Arvo Pärt’s musical diaries as intersemiotic ideascapes in sound, word and image
(Arvo Pärdi muusikapäevikud kui intersemiootilised mõttemaastikud helis, sõnas ja pildis)